tisdag 27 november 2007

Äntligen piggare

Så börjar jag äntligen känna mig piggare, har varit så himla förkyld. Har varit hemma från jobbet nu i två dagar men ska jobba imorgon. Det känns bra!



I helgen hade vi som sagt besök, fam. Ring-Strömberg var och hälsade på oss, det var mkt trevligt. De kom vid sex tiden på fredagen då blev det lite husvisning och småprat innan jag satte i gång med middagen som bestod av grillad fläskfilé och potatisgratäng, det blev väldigt gott som man ska tro på gästerna.... Efter maten blev det slappning i soffan med lite godis och chips. Vi hade tänkt spela spel men vi alla var så trötta efter maten, Maria och jag surrade så mycket att killarna till sist somnade... Vi tittade också på en mkt läskig film, jag tordes inte se klart den så jag gick å la mig.... tycker inte om hemska filmer...
Maria och jag hade massor att prata om trots att vi pratar i regel en gång per dag i telefonen så är det är annorlunda när man ses :) Men så har det alltid varit mellan oss, kom att tänka på när vi var yngre och bodde hemma då våra föräldrar alltid ropade åt oss att det var dax att lägga på luren efter ca. 10 sådan förmaningar så la vi på, fattar inte vad vi pratade om....



Åter till helgen...

När Cassandra och Anders klev upp på lördagsmorgonen så gick Arvid upp med dem och fixade fika, då la jag mig med Maria i deras säng och småpratade lite sedan klev vi också upp och åt frukost. Var så mysigt att vakna av Cassandras härliga skratt och prat....Efter en mysig promenad i spåret (som ligger alldeles vid vår gård) kom Hanna och Emilia och hälsade på. Då drack vi glögg och mumsade pepparkakor, mkt gott!! Efter detta fick Cassandra lite lunch sedan var det dax för dem att åka hem, när de for så blev det så tomt. Nu kommer det att dröja tills vi ses nästa gång, tur att telefonen finns.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Kul att du har uppdaterat, vilken film var det ni såg som var så hemsk?
Skönt att du känner dig piggare.
KRAM

Anonym sa...

Hej! Nu vill jag höra din redovisning av vårt besök och se bilder förstås