söndag 9 december 2007

Besök

Ja, då var det ett tag sedan jag skrev något men det har varit så mycket...

I veckan kom Anette och lilla Tilde och hälsade på mig. Jag hämtade dem vid Uppsala station i måndags sedan åkte de hem på torsdagsmorgon. Det var så mysigt att ha dem här, på måndag kom vi hem ganska sent så då somnde Tilde nästan på en gång vi kom hem. Anette och jag fikade lite och satt å surra sedan gick vi å la oss. Tisdagen startade med lite frukost sedan tog vi en promenad i samhället, Anette blev väldigt imponerad över allt Tärnsjö har att bjuda på :)
Väl tillbaka bestämde vi oss för att fixa lite... Vi hämtade granris och köpte en ljusslinga detta klädde vi sedan altanräcket med, det blev mkt fint.

Vid femtiden kom Kattis och Frank, det var bestämt att de också skulle komma och sova över... Vi hade så himla kul tillsammans. Först fixade jag lite middag bestående av lax och potatis, sedan satt vi och pratade till klockan var ca. 01.30, några avbrott dock med barnnattning och sådant... Vi lyssnade bland annat på julmusik och drack glögg. På morgonen låg vi alla i dubbelsängen och tittade på Musses jul på DVD, hur mysigt som helst.... Sedan gjorde vi frukost och åkte in till Uppsala för att gå på stan samt äta lite lunch. Kattis och Frank åkte därefterhem till Stockholm och vi andra åkte hem till Tärnsjö. Vi var hur trötta som helst efter en dag på stan samt ganska få sovtimmar så vi la oss tidigt. Innan jag skulle börja jobba på torsdag så skjutsade jag dem till stationen. Är så glad att jag har så fina vänner, det är alltid så kul när någon tar sig tid och åka och hälsa på en... det värmer i hjärtat.

Inga kommentarer: