tisdag 13 januari 2009

Sjukhusbesök

Idag var det dax för Albins röntgen av urinblåsan och allt "runt omkring", de satte en kateter på Abbe sedan spolade de kontrast samt tog bilder under tiden. Detta var nog det värsta Albin har varit med om, ni skulle höra hans skrik. De som skulle in efter oss, vände nog och åkte hem, de undrade nog vad som pågick i detta rum. Enligt sjuksköterskorna så skulle undersökningen inte göra ont, utan att han skrek pga fasthållningen. Hur som helst så var det inte kul, det var en mkt förtvivlad mamma som på alla sätt försökte trösta sin lille pojke. Men när allt var klart och doktorn lyfte upp honom så sken han som en sol!! Barn är roliga de, från storgråt till ett jätte leende på en bråkdels sekund.
Efter detta så skulle vi gå och få oss nått i magen, Albin skulle få banan + välling och jag kaffe. Medan jag satte mig och skulle skala bananen så hann han ta tag i faten på bordet så det åkte ned i golvet. Hädan efter får jag tänka på att ställa saker långt ifrån honom. Han börjar på väldigt långa armar! Han var hur trött som helst, jag hann knappt lägga honom i vagnen ut från fiket förrän han somnade.
Nu är både jag och han trötta. Kram från oss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men stackarn... Hua! Skönt att han var glad när det var över ialf. Kram

Frank och jag sa...

uscha vad hemskt, men förhoppningsvis är det klart nu- bra att de är noggranna får man ju tänka.
KRAM