måndag 2 november 2009

1 år sedan och nu fullt med bus

Så var det 1 år sedan Albin döptes, den 1/11 -08 döptes vår lille kille i Tärnsjö kyrka. Tänk vad tiden går fort..... Nu är han en stor kille som vet vad han vill!
Han har en ganska stark vilja denna gosse, just nu är han i en intensiv period. Han är både högt och lågt, pillar och drar i allt. Öppnar och stänger allt som det går att göra så med, tänder och släcker de lampor han når. Rätt var det är så ropar han, då står han på bordet och kommer inte ner, men han är dock försiktig av sig och lite rädd så han törst inte klättra ned och det är ju bra. Som ni förstår så har vi verkligen fullt upp med denne lille gosse. Som Emils pappa säger -hitte på stolleprov det är du bra på.... Samtidigt som det är ganska jobbigt nu så är det också den roligaste tiden för han är så finurlig och förstår så mkt mer, sedan får han mammas hjärta att smälta när han lutar sig fram för att ge mig en puss.

I helgen har vi varit och hälsat på mormor och morfar, det var som vanligt skoj. Abbe mös av att få all uppmärksamhet och lekte och busade för glatta livet! Jag passade på att gå ut och äta med bäste Maria, det var så mysigt att sitta bara vi två och mumsa god mat och dricka gott vin. Kvällen avslutades med en god kaffedrink eller två.

Det var som sagt en härlig helg som tog slut väldig fort. Både resan dit och hem gick klart över förväntan, Albin sov en stund sedan lekte vi och läste böcker. Det var faktiskt riktigt mysigt att sitta med honom därbak och läsa och mumsa på vår färdkost.

Imorse när jag åkte till jobbet så stod Albin och pappa i fönstret som vanligt för att vinka hejdå, (detta är väldigt viktigt, när jag stänger ytterdörren så springer han direkt till fönster och vill upp och vinka) då tog han sin lilla hand och gav mig en slängpuss! Det var svårt att åka till jobbet idag, men det var riktigt härligt att komma hem för han bara skrek när han såg mig och sprang rakt in i min famn. KÄRLEK!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att det har gått ett år sedan vi var på Albins dop.
En helt underbar helg har vi haft med Albin.Tänk så tyst det blir när ni åkte i Söndags. Längtar efter våran lille bus Albin!!!

Kram

Mormor o Morfar