söndag 8 mars 2009

Söndag hos oss!

Idag åkte mamma och pappa hem, det är alltid trist är de skall åka. Vi kommer att åka hem till påsk så det blir ca. 5 veckor tills vi ses nästa gång, så det får lov att gå. Helst skulle vi vilja att de bodde här nere men men... Vi har iallafall haft en trevlig helg tillsammans och de har spenderat nästan all tid med Abbe. De har lekt, badat, matat, varit ute, ja de har verkligen rått om honom.

Idag har vi varit på kalas, det var Emilia som fyllde 2 år, Albin tyckte det var super skoj med alla barn. Han ville krypa till dem hela tiden... Men jag fick vara med å passa för de andra barnen glömmer bort att han är liten. De vill bjuda honom på godis och saft och allt möjligt. Det var en super trött kille som somnade direkt när vi kom hem.

Senare ikväll kommer en blivande distrikssköterska som skriver sitt spec. arbete om Albin för en sista träff. Det skall bli kul att ta del av materialet när det är klart.

Tänk att det redan är måndag imorn, usch vad helgen går fort, men det ska faktiskt bli lite kul att jobba. Denna vecka är verkligen fullbokad med diverse saker, bland annat ska jag göra mina första vaccinationer på tisdag. Måste säga att detta är en så länge det roligaste jobb jag har haft, jag stor trivs att jobba med barn och ungdomar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mormor o morfar tackar för en supermysig helg. Speciellt att vi fick rå om Albin hela Fredag.Det ska vi snart göra om. Nu längtar vi till påsk.

Kramar
Mormor o Morfar

Anonym sa...

Så roligt att höra att du trivs med jobbet. Själv måste jag börja leta efter ett nytt eftersom Milko ska flytta min avdelning till Stockholm.

Om ni har någon tid över så hoppas jag att vi kan ses i påsk!

Therese sa...

Dags för uppdatering om Albin och ditt jobb! Vore skoj att höra vad Arvid och Albin pysslar med om dagarna. Dags för Arvid att börja blogga :)