torsdag 19 februari 2009

Lite om vad som händer hos oss

Så var det snart helg igen, ruskigt vad veckorna går fort. Denna vecka har ju barnen sportlov, så jag har ägnat veckan åt att sätta mig in i jobbet. Dagarna går fort när man jobbar men jag hinner ändå längta så efter Albin. Ja, mycket har hänt med honom också på en vecka. Han är nu väldigt snabb när det gäller att krypa, han är verkligen överallt i huset. Sedan har han ju kommit på att han kan ta tag i saker och resa sig upp (inte lika roligt) detta resulterar i en del fall dock ej allvarliga, än! Men ändå, han försår ju inte riktigt att man inte kan släppa taget för då ramlar man... Han är inte så smart än ;) Han är så go vår lille kille, han bara skrattar och busar. Idag blev han dock lite ledsen men mest brydd över vad som hände, för han fick nämligen en vaccination idag. Hans min var helt otrolig, först tjoa han på som vanligt, busade och skrattade med BVC-Elise men sedan gjort hon något som gjorde ont på Abbe, han gav henne en blick "vad gör du, fattar du inte att det gör ont"? Jag kunde inte låta bli att skratta, han såg så kul ut. Han blängde lite surt mot henne en stund efteråt, men sedan var han glad igen. Vi passade på att väga och mäta Albin när vi ändå var där;
Vikt; 8440 g
Längd; 70 cm
Han var lite varm nu när jag la honom, kanske en biverkan efter vaccinationen. Hoppas att det är bra när han vaknar.
Nu skall jag passa på att tvätta lite medan Abbe sover, Arvid är ute och åker skidor. Han tränar inför Vasaloppet.
Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det låter som du har fullt upp med nytt jobb.
Stackarn som måste ta spruta, det var det värsta jag visste...hm ska väl kanske säja det värsta jag vet än i dag.
Må så gott nu Linda.
Kram från Lövan