tisdag 3 februari 2009

Akuten tur och retur.

Ja, fy sån otur jag har! Igår så skulle jag lyfta upp Albin från filten, plötsligt så small det till i knät, jag kände hur något brast. Jag kunde sedan inte röra knä, det liksom fastnade i en vinkel och ont gjorde det. Ensam hemma var jag också, Arvid jobbar i Örebro. Så jag fick då ringa efter Ann och Linne som fick komma och hjälpa mig, de fick ta hand om Albin medans Sven-Olov fick köra mig till akuten. Väl framme på akuten så får man som vanligt vänta och återigen vänta. Röntgen visade en spricka i knät men det tyckte inte läkaren stämme med hur knät kändes, de skulle titta på bilderna igen idag och återkomma till mig. Så vi var hemma igen vid klockan tolv i natt med smärtlindrande tabletter och kryckor. Jag kan fortfarande inte stå på benet.
Albin och jag sover i Högsbo, så Maria hjälper mig med Albin tills Arvid kommer hem.Vad skulle jag göra utan dem, de är guld värda! Tack så mycket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan.
Men det där var inge vidare. Hoppas det ordnar sig till det bästa.
Såna vänner är guld.
Ser att ni haft stor främmande från Stöde. Kan tro att dom myste då.
Må så gott det går nu Linda.
Kram från Edeforsen

Anonym sa...

stackars dig gumman... vilken otur. KRAM /Maria