tisdag 10 februari 2009

Det händer mkt nu..

Nu har ju jag börjat mitt nya jobb och det sååååå roligt. Men det är svårt att vara ifrån Albin, jag längtar efter honom, men han har hur kul som helst med pappa. Idag när jag kom hem så berättade Arvid att Albin hade dragit sig upp själv utan hjälp! Han är så duktig och han har så bråttom, han vill lära sig allting precis på en gång. Nu kryper han riktigt hela tiden och fort går det, han sätter sig även själv nu. Det är härligt att se hur han utvecklas för var dag. Lite känner jag att det är nu det skulle vara roligt att vara hemma med honom men samtidigt så fick ju jag en mysig tid också, det finns nog något speciellt med alla faser.
Skönt är det iallafall att slippa åka bil i ca 1 timme till jobbet, nu tar det en kvart för mig att komma fram, härligt! Jobbet är som sagt mkt roligt och spännande, man vet ju aldrig vad som händer på en skola, jag kan tro att igen dag är den andre lik. Just nu håller jag på att packa upp och komma iordning, vi har flyttat in i nya lokaler så det är en del att pyssla med. Men jag har även hunnit med att träffa några barn som kommit med diverse åkommor.
Just nu känns allt toppen, visst är det härligt när det känns så?

5 kommentarer:

Therese sa...

Kul att du trivs på jobbet! Albin verkar verkligen ha bråttom :) Edith nöjer sig med att ligga på mage, men vissa tappra försök gör hon att komma framåt. Kram

Frank och jag sa...

Hej
vad härligt det låter att allt är toppen. Kul för dig. KRAM

Maria sa...

Låter som om det här jobbet passar dig som handen i handsken... härligt! E så glad för din skull! kramen

Anonym sa...

Va skoj att du trivs med nya jobbet, nu kan vi snart snacka skola hela tjejgänget :) Saknar dig, det var ett tag sedan nu känns det som. Du ska se vad det hänt mycket i huset, taken är målade och snart är det dags att hänga tapeter, såååå kul! Värst vad Albin verkar ha brått, ni får det nog inte lätt när han kan börja springa omkring, det känns som att han är rätt livlig av sig! Sköt om er! Kram kram

Anonym sa...

Var bara tvungen att skriva att jag gjort en blogginlägg, ska försöka börja blogga igen, det är så otroligt kul att läsa era bloggar så jag måste också sätta igång igen, gå in och läs... Kram kram