söndag 15 februari 2009

Brorsan har varit här

Min bror Magnus har varit här i helgen, det är så kul när någon från "hemma" kommer och hälsar på. När han kom i fredags så blev det pizza till middag sedan låg vi mest och degade framför tvn och lekte med Albin. Magnus tycker att han hade blivit så stor och "rolig". Han frågade oss om han alltid är så här glad, och han är faktiskt glad mest hela tiden. Om han gråter så är det oftast att han är hungrig eller han bajsat. Ibland blir han dock arg om han inte kommer framåt dit han ska, dvs. om något ligger i vägen. :)
I lördags så var Magnus och Arvid och jagade hare en stund på förmiddagen, då passade Albin och jag på att vara ute lite. När de kom hem så fikade vi lite sedan mera bus med Albin...
På kvällen lagade jag kyckling sedan var det ju dax för melodifestivalen, jag tycker inte om programledaren, hon är så fjantig och tramsig! Om kvällens bidrag vet jag inte vad skall tycka riktigt, inte så vidare kanske. Vi var alla så trötta så efter melodifestivalen gick vi och la oss.
Som vanligt vaknar Abbe tidigt så vi var alla uppe vid 7,30 och fikade. Efter det så begav sig killarna ut i skogen igen och vi fick besök av Cilla och Nike. Vi fikade och lekte, sedan när de skulle gå hem så var det dax för lunch. Det var en mkt trött kille som somnade nu för en stund sedan, han har inte sovit sedan han vaknade vid 6 imorse.
Nu sitter vi och dricker kaffe och tittar på skidåkning, Magnus skall väl snart åka hem, trist!
Jag tänkte att jag skulle passa på att städa och tvätta medan Albin sover. När han vaknar tänkte jag att vi skulle gå ut en stund.
Det var lite om vår helg, hoppas att ni också haft en trevlig helg.

Inga kommentarer: