onsdag 26 november 2008

Hemma igen

Så var vi hemma igen efter en underbar vecka i Stöde hos mormor och morfar. Tiden gick så fort och vips så var det dax att åka hem. Albin och jag har hunnit med en del under denna vecka men som alltid så tror jag att jag skall hinna med att träffa alla mina kompisar men så blev det inte. Vi har dock träffat några. Men viktigast av allt var att mormor och morfar skulle få vara med Albin och det har de varit. De kunde knappt slita sig ifrån honom, och så fort Albin såg morfar så skrattade han, så ljuvligt att se. Och mormor är så duktig att ta hand om honom, hon sjunger och leker med honom samt att hon får honom att somna när jag går bet. Albin har under denna vecka kommit på hur man tar sig fram i livet, men stället för framåt så kommer han bakåt... han liksom ålar sig bakot. Väldigt härligt att se! Pappa kommer bli så stolt över sin lille son.
Det var en härlig vecka hemma men som alltid är det skönt att komma hem.

Jag måste bara berätta om vad som hände när vi skulle åka hem, fy....
När vi kommer till tågstationen så står det att tågen var inställda och att ersättningsbussar går... Hallå!!! Hur skall jag kunna åka buss men Albin??? Det tar inte sj hänsyn till utan antingen åker man med eller så mister man nästan 500 kr. Så vi åkte med den fullsatta bussen och höll tummarna att killen inte skulle varken skrika eller bajsa. För var byter man en bajsblöja på en buss? Nej usch det var inte kul men som tur var Albin så duktig hela resan, han åt och sov mest och inte heller bajsade han:) Resan ner till Uppsala tog 4 och en halv timme. Nej, jag kommer inte åka buss mer och vet ej om jag tar tåget någon fler gång heller. Jag tycker att SJ åtminstånde kunde gett oss resenärer något att mumsa på iallafall som kompensation.

Inga kommentarer: