tisdag 4 november 2008

Albins dop

Så var lillkillen döpt, det blev ett underbart fint dop. Albin var tyst och snäll hela tiden. Lilla läppen började darra när "Tryggare kan ingen vara" började, men han blev sedan tyst och tittade på allt och alla. Ceremonin var så fin, pastor Inga-lill var jätte bra. Frank hjälpte mig att hälla upp dopvatten, han var så duktig. Farmor läste en bibeltext och gudmor läste en dikt samt gudfar tände dopljuset. Gudmor är Arvids syster Nonno och gudfar är min bror Magnus. På slutet när Inga-Lill sjöng "Prins Noel", tror jag inget öga var torrt, iallafall inte mitt... Det var så härligt att ha alla man älskar runt och kring sig en dag som denna.
Efter dopet så blev det mat och sedan tårta, tack mamma och pappa för all hjälp med maten, vi hade inte kunnat fixa detta utan er hjälp!
Albin och Edith..
En trött kille som får lite mat av mormor.



Ett stort TACK till er alla som kom och gjorde Albins dag speciell, jag vet att vissa hade långt att åka, det värmde att ni kom :)





3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett jätte fint dop:D<33

Anonym sa...

Å va fint ni verkar ha haft det... önskar jag kunnat få vara med, suck, men vad gör man. Ni ska väl ha fler barn ;0) KRAM /M

Anonym sa...

Ja, dopet verkar varit fint! Önskar vi hade kunnat vara med men men. Vi ser fram emot att åka ner och hälsa på er när vi kan umgås lite mer och man får leka med Albin, på dopet fick väl alla slåss om att hålla honom kan jag tänka :)Här hemma flyter allt på bara, jobb, mys med Tilde och hus! Vi kommer nog inte kunna bo i huset vid jul även om vi hade hoppats kunna göra det, om än bara provisoriskt, men det är bara att härda ut! Om ni är nyfikna på hur Tilde utvecklats så har Tildes farfar lagt ut lite filmer på bloggen, den har ju inte uppdaterats på ett bra tag :)Hoppas att ni har det bra i övrigt och sköt om er!! Kram kram