torsdag 2 oktober 2008

En vanlig dag

Albin och min dag startar vid 8, då han vaknar och vill komma upp och äta mat. Efter lite lek och mys somnar han i regel om och sover i ca. 1 timme, då hinner jag äta frukost och fixa iordning mig. När han sedan vaknar blir det tvättning och påklädning. Om han är kinkig så får han lite mera mat innan vi går ut på dagens första promenad. Då somnar han och sover i några timmar.
Då passar jag på att plocka ihop och tvätta lite, det blir verkligen massor med tvätt.
När han sedan vaknar är det dax för mat igen. Vi leker och myser lite efter han har ätit. (Mellan dessa mål så är det i regel ett antal klädbyten då han har väldigt lätt för att kräkas.) Oftast så går vi ut igen en sväng till på eftermiddagen, han brukar sova en längre stund då, från ca. 15 till 17-snåret. Då brukar jag passa på att äta middag och vila lite. När han vaknar är det åter mat sedan är han vaken någon timme sedan somnar han om och vaknar vid 21 då blir det kvällsbadning och därefter går både han och jag och lägger oss, han får då maten i sängen. Han somnar strax efter han har ätit oftast vid 21.30, han vaknar igen vid 01. Äter mat, byter blöja sedan somnar han om på en gång, vaknar igen vid 05-tiden. Äter mat och somnar sedan om för att då vakna vid 8. Jag kan inte klaga över hans sömn på natten, han kan dock vara lite tjorvig på kvällen men hellre det än att han är vaken på natten. Det är skönt att vi börjar få lite rutiner, men självklart så kan vissa dagar se annorlunda ut om vi till exempel är borta på något.

En annan sak är att han nu tycker om att sitta i sin babysitter, han kan sitta i den en längre stund och titta på... ja ibland kan man undra vad han tittar på :)

En dag så var vi ute och plockade lite svamp, Albin sov nästan hela tiden.


Han är en riktig liten pösmunk!!! Han ser ut som "Påsen", från Trasdockorna....

4 kommentarer:

Frank och jag sa...

En supersöt liten pösmunk!!!

Anonym sa...

Sötnos!!!

mormor sa...

vad vi längtar efter våran superkille.

Mormor o morfar

Anonym sa...

Jättesöt!! Vad skönt att ni fått in lite rutiner, allt brukar bli mycket lättare då! Saknar er, måste komma ner och hälsa på er hemma något! Sköt om er! Kram kram