söndag 23 mars 2008

Påsken

Åh så mycket snö det har kommit denna helg, usch! Från att ha gröna gräsmattor till två decimeter snö. Vi måste ut och skotta snö nu på morgonen..... :(
En nackdel med att ha hus !



Idag ska vi fira Ann som fyller 40 år, det ska bli trevligt! Dock inte lika kul att hitta något som jag kan ha på mig.... lite svårt att få ihop knapparna i byxorna om jag säger så. Hittade dock en snygg mammaskjorta som jag tänkte ha på mig.
Det är inte lätt detta med kläder. Rensade min garderob i går och oj vad mycket skit man har i den. Rensade bort några kassar, Hanna fick en del och resten ligger nu nedpackat i källaren. Nu slipper jag stå och prova en massa kläder varje morgon, för allt i min garderob vill jag och kan jag nu använda.



I påsk har inte Arvid och jag gjort mycket utan mest legat och myst framför tv med var sin godispåse, väldigt skönt! Saknar dock Hullsjön där jag vanligtvis har firat påsk de senaste 10 åren. Men märkte att det går att fira på annat sätt också :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!!
Ha ha, jag rensade också min klädkammare igår... Klädutbudet har ju minskat en hel del ;-) Sen vet jag inte varför man sparar på sig så mycket heller, som man aldrig använder...

Ja, det är verkligen helt underbart det vi går igenom nu!! Vi har gjort 3 vul tidigare, för det har varit så mycket tankar som har spökat i mitt huvud... Men det här ul känns så stort, för nu kommer vi ju att få se vårat lilla hjärta sprattla omkring där inne =)
Jo, jag har kommit fram till att det verkligen är bebisen jag känner nu och det känns såklart helt underbart. Det är som du skriver, man kan verkligen fundera på vad h*n utövar för konster där inne *ha ha*

Hoppas att du får må bra och ha en fortsatt härlig påsk!!
Kram, Maria

jennys hus sa...

Ja jag skulle också ha tagit och rensat, det blir fort oordning har jag märkt;) Kul med kalas, hoppas ni får trevligt. Kram/jenny

Frank och jag sa...

Hej
Mysigt att bara slappa tillsammans en hel påsk, det har vi också gjort förutom en del utflykter och en del packning förstås.

Vi ses snart (hoppas jag)

KRAM

Anonym sa...

Adressen till livsmedelsverkets sida:
http://www.slv.se

Det var roligt att prata med dig idag, synd att Ronny och Emilia kom..... Då blev jag i luren fort nedkopplad från Tärnsjö *snyft*

Ha det bra och ta det lugnt med mister D (Diarré)

Tilde sa...

Jag kom ihåg att det där med kläderna var lite klurigt, men vilken tur då att jag varit hem till din mamma och pappa och lämnat en kasse med mammakläder, lite från Kattis (hoppas du pratat med Kattis om det för det har inte jag gjort! Men jag tror inte Kattis tar illa upp :) och så lite från mig. Använd det du vill och hoppas nåt passar! Kram kram

Till Maria om du läser här:

Men Maria, jag hade ingen aning om att du var gravid, jag som träffade dig på Västhagen nyss, varför sa du inget!! :) Ett stort Grattis! Kramar från Anette och Tilde

Anonym sa...

Idag har vi varit på edebosjön och angla jag mamma och pappa och Jan och Britt-Inger det skulle varit roligt om du och Arvid hade varit med också.