måndag 4 januari 2010

Albin kan själv

Albin förvånar mig varje dag, i förrgår när vi hade vaknat så låg vi kvar i sängen och gosade lite. Då tittar han sig runt i rummet och får syn på sin favorit bok som ligger på vår byrå, han tittar en stund på byrån sedan hoppar han ned från sängen och springer till badrummet. Jag fattar ingenting.... han öppnar dörren till badrummet och tar fram sin lilla pall som är under tvättstället. Han tar med sig den ut och springer mot sovrummet, då kommer han på att badrums dörren inte är stängd och det måste den ju vara. Så det är bara att vända om och stänga dörren. Efter det så kommer han med sin lilla pall han ställer den nedanför byrån, kliver upp på den och tar ner sin bok. Han klättrar sedan upp i sängen med boken och vill att vi ska läsa den. Vad säger man, han är snart 1 1/2 år gammal!

2 kommentarer:

Frida sa...

haha, vad gullig han är.. :) <3

Therese sa...

Ja dom verkar ta in allt just nu och lär sig ju massor för varje dag som går. Roligast just nu tycker jag är att höra när hon går omkring och sjunger. Man (åtminstone jag och Björn) hör klart och tydligt vilken sång hon sjunger. Idag ritade hon också en cykel, enligt henne själv. Hon var mycket bestämd på att det var en cykel även om det var mest likt ett garnnystan tycker jag. Kram!