söndag 15 maj 2011

Om vår helg

Jag har nu blivit sjukskriven på halvtid pga sammandragningar, var in till Akademiska sjukhuset i onsdags för kontroll. Allt såg bra ut men som sagt så blev jag ändå sjukskriven, vilket känns skönt men samtidigt är det svårt att prioritera vad man ska göra och inte. Just nu jobbar jag
8-12 varje dag. Det är ju lite jobbigare att vara gravid med nr 2, när jag väntade Albin så kunde man ju vila när man kom hem från jobbet men nu så går det ju inte lika bra. Albin vill ju leka och busa när jag kommer hem från jobbet. Och jag vill ju även det med han och nu känns det som om jag kommer orka det.

Liten uppdatering om vår helg....
Vi hämtade Albin på dagis vid 14.30 i fredags, sedan åkte vi och fikade på cafét. Arvid o Andreas snickrade resten av dagen/kvällen. Albin hjälpte till han med. Vi hade en skön och lugn kväll.

På lördag var det dags för vårstädning och årsmöte på Albins dagis. Det gick ganska fort att göra våra sysslor som vi hade blivit tilldelade. Efter en hamburgare i magen gick jag hem och vilade lite innan det var dags att möta upp Nonno, Erik och Albin på fotbollsplanen. Albin tycker det är skoj att gå på fotboll men denna säsong gäller det att både ha med sig mera pengar samt massa energi. För dels har han upptäckt att det finns en kiosk där, dit går alla barn och kommer därifrån med antingen glass eller godis. Energi behövs för att hinna med Albin, helst skulle han vilja vara med på planen å spela.
Efter matchen åkte vi hem till oss för lite mys och senare en god middag bestående av grillat kött, olika grönsaker, champinjoner, majskolv, hallomiost m.m. till det åt vi ugnspotatis. Det blev bara så gott!! Maria och Sven-Olov kom också och åt med oss. jag hade gjort en rabarberpaj till efterrätt. Albin var i sitt esse hela kvällen, han var hur pigg som helst och somnade inte förrän efter 22. Första gången han var vaken så länge men det gick bra, han sov lite längre imorse, vilket var så skönt!

Idag åkte vi och handlade massa blommor som senare ska planteras på vår nya stora altan som pappa Arvid bygger på.
Vi åt middag i Högsbo sedan blev det besök på bondgården. (se inlägg nedan)

Vi har haft en toppen helg och det var så kul att få umgås med Nonno och Erik.

Inga kommentarer: