lördag 20 februari 2010

Vår lilla kille


Vilket snöväder det är idag, usch.. jag tycker verkligen om vintern och snö men nu längtar jag till våren. Idag har det snöat som bara den....

Vad tycker Abbe om då, jo förutom att vara ute i snön så tycker han att det är så kul att klä på sig själv, alltså det är inte kul när mamma eller pappa ska ta på kläder utan när han får göra det. Han kan hålla på hur länge som helst med att ta på sig skor, mössa, vantar, mammas tröja eller strumpa... Det kan vara vad som helst, och han blir så glad när han fått på sig det.


Albin har nu börjat att använda pottan, oftast så får han sitta på pottan när han vaknat eller så frågar vi om han är kissnödig och är han det så springer han till toaletten och börjar slita i sina byxor. Sedan gör han det han ska, tittar i pottan och skrattar och pekar, sedan får han spola ned det i toan. Han är så lycklig då! Härom dagen så hittade jag inte på han, men då såg jag att toadörren var öppen och där sitter lillkillen på pottan och kissar! Kanske inte kan kalla honom lillkillen längre för han börjar nu bli mammas storkille!

Vi har nu hållit på i ca. 6 veckor med mjölkfri kost och som han äter. Han har nu blivit så matglad, han äger bara mmmmm när han får mat. I torsdag hos hans dagmamma hade han ätit 6 pannkakor!!! De ni...

Ja vilket väder vi har, verkligen snöyra, vi har dock varit ute på en liten tur med snowracern, men det var inte så skönt. Tror vi är inne och kurar resten av dagen.
Nu ska jag ta ut muffinsen ur ugnen, ha en fortsatt trevlig helg.

Nu ska jag ta ut muffinsen ur ugnen, ha en trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken stor kille han har blivit.Idag har mormor bakat frallor till Albin.
Hoppas att det blir bättre väder till helgen så vi kan åka kälke med Albin. Vi längtar efter er .
Nu ska jag basta och i kväll blir det OS och melodifestivalen

Kram på er!!!

Mormor o Morfar