söndag 11 oktober 2009

Så var det söndagskväll

Åh vad helgerna går fort men det gör väl även veckorna, ibland känns det som om det bara är måndag och fredag. I helgen har vi inte gjort så mkt, mest myst och slappat hemma. Albin har varit snorig så därav har vi tagit det lugnt. I fredags var jag till IKEA och inhandlade lite saker till hans rum, lite förvaring och andra småsaker. Det blev även en vinteroverall och varma kängor, det kommer snart att behövas för vissa mornar är det riktigt kallt.

Abbe har nu blivit en riktig klätterapa, han är verkligen överallt. Han drar stolen så att han kommer upp på bordet. Nu ikväll tyckte jag att det var oroväckande tyst i köket, jag går ut och finner honom på köksbordet där han sitter och leker med en blomstergrupp som står på bordet. Han sitter snällt och plockar i och ur stenar och jord. Vad säger man...... jag tar ner honom och vi går till hans rum istället. Det är fullt upp med denna påhittiga lilla gosse!I helgen som var så bakade vi lite, Abbe och jag. Det var så mysigt när han satt där och "hjälpte" mig. Rätt var det var så fanns det något i smeten som inte skulle vara där, det gällde att hinna med och titta. Äggskal, fruktbitar och annat jox som fanns på bänken hamnade i smeten. Men kakan blev iallafall god!Nu har min älskling sommat, jag är också trött nu, det blir en tidig kväll känner jag. Ha det så gott mina vänner.

2 kommentarer:

Madde sa...

Hej Linda.. hittade på din blogg.. va roligt.. Tack för igår förresten.. Kram

Therese sa...

Kan du inte lägga in lite bilder på det färdiga bad- och sovrummet?