söndag 4 oktober 2009

Pigg men matvägrar

Albin mår nu mkt bättre, han har inte haft feber sedan i fredags så det känns skönt, igår tog hans dock mot öronen hela tiden och var ledsen så då åkte vi till Tierps akutmottagning (ingen kö) så de fick kolla hans öron och de såg bra ut.
MEN ett problem kvarstår han vill inte äta varm mat. Så fort vi erbjuder honom mat så skakar han på huvudet och säger nejnejnej... Han dricker dock välling, yoghurt, saft, vatten, kex osv. Det är bara varm mat som han nekar, hur länge ska det vara så här funderar jag?? Han håller ju på att få fler kindtänder så troligtvis är det som spökar men ändå, han har inte ätit mat sedan i onsdags! Pratade med 1177 och de menade att mat inte är så viktigt bara de dricker och det gör han iallafall. Idag ska jag göra hans favvomat, korv, har dock provat det flera gånger, men idag känns det som om han kanske kommer smaka lite. Hoppas! Blir det inte bättre så ska jag vända mig till BVC imorgon för att få lite råd och tips, vill ju inte tjata på honom hela tiden heller.
Håll tummarna för att han äter lite korv idag.

Hoppas ni haft en trevlig helg, vi har under omständigheterna haft det bra. Vi har gjort klart badrummet uppe nu så det känns jätte bra. Ikväll ska Abbe och jag bada, så härligt. Idag har vi haft besök av min morbror Göran, Albin var inte ett dugg blyg för honom utan han satte sig med honom i soffan och slappade... Vi har också haft besök av gammelmorfar och May, vi bjöd på äppelkaka som Abbe och jag hade bakat.
Nu ska jag ringa Arvid och kolla om de har blivit seriesegrare idag!

Inga kommentarer: