tisdag 26 maj 2009

Tisdag hos oss

Idag slutade jag klockan 16 för Arvid skulle på match, inte mig emot som då fick lite mera tid med min lille kille. Efter middagen gav vi oss iväg till lekparken, vi var även där igår och då visade det sig att den här killen tyckte det var super skoj att leka med hink och spade. Så innan vi gick till lekparken så stannade vi till och köpte en hink och spade. Sedan gick vi direkt till sandlådan....och blev sittande där en stund innan regnet kom.
En annan sak som Abbe just nu tycker är skojigt är att gå med gåvagnen. Han bara går och går tills det till sist tar stopp (vilket händer hela tiden) då blir han arg och då måste man snabbt dit och ändra riktning på vagnen och sedan bär det av igen. Efter vi hade varit ute blev det lite frukt, banan, och sedan mer bus och lek innan det var dags för en välbehövd dusch för både mamma och barn. Albin var så trött, det är inte ofta som han somnar så snabbt utan en massa snurr i sängen. Han drack sin välling vände på sig och somnade.
När han hade somnat passade jag på att fixa lite med mina blommor, jag var och köpte blommor att sätta ute i söndags men har inte hunnit planera dem förrän nu. Sedan satte jag mig med en kopp te och en macka och tittade på Äntligen hemma, vilket hus de har renoverat. Undra om vårt blir lika fint?! Längtar verkligen tills vi får börja greja.

Nu är det snart dags även för mig att sova, är hur trött som helst. Kram på er

Abbe hälsar till er alla....

4 kommentarer:

Frank och jag sa...

Hej

Jag såg också på Äntligen hemma- det blir verkligen ett fint hus. De låg till salu förra veckan, tror de skulle ha över 10 miljoner för det.

När får man se bild på planteringarna då?
KRAM

Therese sa...

Planterar du trots att det snart är dags för flytt? kanske är det sånt som du kan ta med? Kul att läsa om Abbes framsteg. Vill gärna träffa er snart igen. Kramar!!

Anonym sa...

Hej

Nu får mormor o morfar köpa en sandlåda när vi kommer ner nästa gång.Då ska Albin och jag gräva med hink och spade.
Ska bli kul att se din plantering.
Vi ska åka till stugan till helgen och plantera och så i trädgårdlandet. Jordgubbsplantorna ska också rensas,Ser fram imot när Albin ska äta jordgubbar och mjölk.

Kram
från
mormor o morfar

Kusinen Frida:) sa...

hälsa till Alin från mig:P:)<333