söndag 10 maj 2009

Från stadens gator till skogens stigar

Idag har vi som sagt varit i Uppsala och shoppat, jag hittade en del saker till Abbe, bl.a ett par jeans och nya moccasiner. Sedan måste bara visa denna underbara dräkt som jag hittade åt Albin idag. Det är en slags badräck som har UV skydd. Ganska praktiskt i sommar och om inte annat så ser han så hejig ut i den. Just nu kryper han runt iförd denna dräkt.
Igår var vi till Gysinge Värdshus och åt, det var så otroligt fint där och maten var super god. Ett ställe som jag verkligen rekommenderar.



Mammas goding!
När vi kom hem från staden så fick Abbe lite mellanmål sedan begav vi oss ut och orienterade lite. Jag, Arvid och Albin (i bärselen), det är hur kul som helst men jag är inte så duktigt med kartan. Vi var även ut igår på en runda.
Nu är det dax för vår kille att bada sedan blir det välling och sova. Ha det gott mina vänner.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket charmtroll!!!
UV kostymen var hel skön!


Kram

Mormor o Morfar

Linda S sa...

Det är så roligt att läsa din blogg! Vilka härliga kort på lillkillen!

Therese sa...

Orienterade???? Varför då?
Hoppas visningen gick bra!

Nonno sa...

Underbart att få träffe er en sväng i helgen. Håller med föregående talare, den här bloggen är grym! kram

Magnus sa...

Albin har många fina kläder att ta på sig. Men vad är detta??? Vilken fruktansvärt ful UV-dräkt. Den må vara praktisk, men denna dräkt får inte användas bland folk. Om Albin kunde prata så skulle ni verkligen bli medvetna om det!

Maria sa...

ha ha ha, vilken dräkt! ;0) Abbe e snygg vad än han har på sig! Massa kramar... å ha det så mysigt i helgen nu då, när mamma & pappa kommer.

Flaggduken 2 sa...

Låter som en härlig helg. Vad vackert värdshuset ser ut, kan tänka mig att maten var smarrig. Cool dräkt din "lilla groda", bra med uv-skydd, solen är ju farlig numera.
Må så gott!
Kram Petra