lördag 23 augusti 2008

Albin

I torsdags var vi till BVC, Albin väger nu 4780 g och är 55 cm lång. BCV sköterskan tyckte att han hade gått upp lite väl mkt i vikt, men vad ska man göra, grabben tycker om mat!!! Hon tyckte att jag skulle prova med napp, jag skulle vilja se henne försöka med det mitt i natten och killen skriker oavbrutet. Nappen åker ur fortare än jag hinner stoppa in den, han vet precis vad han vill ha och han ger sig inte förän han får det och det är MAT. Vi har fått en kille som redan nu vet vad han vill!!
Han är dock hur söt som helst till och med när han gallskriker, fast ibland på natten blir man nästan galen... man frågar sig vad som är fel?
Han har fått mat
Har en torr blöja
Han har rappat, vad mer kan man göra?
Men så tittar han upp på mig med sina blå ögon och får fram ett leende, då smälter mitt hjärta och jag kan fortsätta att gå och vyssa honom i timmar. Jag älskar denna lilla kille så mkt!
(och hans pappa också)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt

Mat, blöja och sedan RAPPAR killen i san Petter anda- inte undra på att du älskar honom:)

KRAM
/KATTIS

Anonym sa...

Kattis, ibland blir det fel!!! men han kanske rappar vad vet jag...
Längtar efter er; kram Linda

Anonym sa...

Saknar er alla och får se till att komma till Tifen igen och hälsa på. Skönt att höra att det går bra och att han växer och frodas. Och det där med att han gillar mat... fråga min mor, det ligger i släkten. Det kommer gå bra för honom, bestämd och målmedveten. :)