måndag 6 augusti 2012

Vad händer?

Jo, idag började Albin förskola igen efter ett väldigt långt sommarlov. Albin tyckte det var toppen att få gå till dagis. Han hade haft så kul med sina kompisar.
Jag och Gustav åkte till mitt jobb för att fixa med lite papper, har förläng fldrledigheten till 15 oktober. Känns så bra!! Nu ska jag bara njuta av dessa sista veckor med lillprinsen som börjar bli stor. Haft samtal med förskolan om hur inskolningen ska läggas upp, känner mig lugn och trygg med den då jag vet att Myggan (förskolan) är toppen på alla sätt. Jag vet att mina barn har det bra där.
Jag och Gurra tog en cykeltur innan middagen sedan fick vi fikafrämmande på kvällskvisten.

I helgen har vi mest varit hemma, vi har lekt med faster Nonno. Alltid underbart! Lördagen blev en städdag sedan blev Albin uppvaktad av Emilia och Julia på lördagskväll. Igår åkte A och A båt sedan gjorde de en utflykt med Nike och hennes pappa till ett utsiktstorn med fikakorgen packad. Jag och Gurra tog en cykeltur och slappade mest. Sedan blev det zumba för mig efter middagen. Det var den helgen det...

Denna vecka blir det som sagt dagis för Albin måndag till onsdag sedan blir det 4 årskontroll på BVC på torsdag. Inget mera inplanerat.

Har lite ångest för att tjejmilen snart är här och jag borde ha sprungit mera men men. Har försökt sprungit 2 gånger i veckan samt zumban men borde göra mer. Skulle vara kul att få en bra tid.

Oj så trist inlägg detta blev.... :(      Lägger ut två sommarkort på killarna för kompensation...

Inga kommentarer: