måndag 24 oktober 2011

Tidig morgon, lång dag...

Gustav vaknar oftast vid 4 tiden och vill äta, likaså gjorde han inatt men skillnaden var att han inte ville somna om utan han var pigg och glad. Han tittade på mig med sina blå ögon och skrattade åt mina försök att få honom att somna om. Efter flera försök gav jag upp, när klockan var 6 så fick pappa ta vid. Jag somnade om bredvid min andra fina pojke efter att ha snusat lite på honom.
Lillkillen somnade om vid 7 och då var det dags för Albin att vakna, härligt med små barn.....
Albin fick titta på film i sovrummet och jag halvsov framtill 8,30 då blev det frukost. gustav vaknade efter det.
Vi gjorde oss klara och gick till Öppna förskolan, Albin lekte på och jag kunde i lugn och ro prata med de andra mammorna. Gustav var nöjd och glad.
När vi kom hem blev det lunch sedan gick vi och Albins kompisar Runa och Ragnar samt deras mamma till skogen för att leka lite. Barnen hade skoj och vi fikade lite innan det var dags att gå hemåt. Fy så ruggigt det har varit idag... jag frös... Gustav sov 3,5 timme!
Väl hemma blev det lite mys i soffan innan middagen. Nu började mina krafter att ta slut och jag längtade efter att Arvid skulle komma hem. Men trots den tidiga starten så har jag haft en toppen dag tillsammans med mina killar. Imorn är det dagis för Albin och för oss blir det första träffen med föräldragruppen.
Nu är det tid för kvällsfika sedan vet jag en som ska sova gott!!!!

Inga kommentarer: