tisdag 5 juli 2011

i väntans tider...

Åh vad jag vill att bebisen ska komma nu och ja, jag vet att det är två veckor kvar men ändå...
Väntan är så lång och min kropp börjar bli tung och trött. Skönt att det inte är så varmt iallafall. Igår så trodde jag att det var på gång, vaknade av att det gjorde ont i magen, kände mig jätte konstig, illamående osv. men det mesta avtog så det var bara att gå å lägga sig igen.
Började då förstå att det snart kan hända och att förlossningen med allt vad det innebär snart är här. Tänk att vi snart ska få träffa bebben och det ska bli så underbart att se hur Albin kommer reagera, han som har tyckte så mycket om bebben innan.

Vad händer annars då...
Vi är mest hemma och stökar på. Albin och Arvid de grejar på både ute och inne. Albin vill hjälpa pappa med det mesta och Arvid har ett enormt tålamod och låter honom vara med och greja.
Det roligaste just nu är nog att cykla, Albin har verkligen blivit så duktig och fort går det. Jag har ingen chans att hänga med.
Jag försöker att vila en del, ladda inför vad som komma skall. Jag har tvättat och sorterat bebiskläder efter Albin, lagt in i lådor de som bebben ska ha.
Nu gick A och A ut och jag ska passa på att fixa lite inne, ha det så gott!!

Inga kommentarer: