lördag 27 april 2013

Strålande dag på alla vis

Vi har verkligen haft en härlig dag, strålande sol hela dagen. Albin gick ut kl 10 för att leka med grannen Lenas barnbarn, Emilio. Jag och Arvid städade inne en stund. Vi gick ut runt 11, barnen lekte på och hade så kul. Vi åt korv ute och mös i solen. På eftermiddagen gick Albin över till Nike för mera lek. G och jag tog en cykeltur. Sedan blev det fika där. Albin och Nike ville leka mer så han blev kvar en stund till. Jag gick in och städade klart medan Arvid och Gustav var ute. Jag hann även med att springa innan det var dags för middag. Det var hungriga och lite trötta barn som glatt mumsade i sig thai mat. Efter maten lekte Albin mer med Emilio. Gustav ville då också vara ute. Så det var bara att gå ut och inte mig emot. Klockan var över sju innan vi kom in. Det var bara att sätta barnen i badet, helt smutsiga efter en dag ute. Gustav somnade direkt efter vällingen och Albin höll sig vaken en stund men somnade strax innan 20. Vilken underbar dag, vilken kontrast mot förra helgen. Fler dagar som denna!

Inga kommentarer: