söndag 11 november 2012

Shoppingtur med storkillen

Igår åkte jag och Albin in till Sala för att handla lite. Albin var så duktig, han gick med mig genom alla affärerna, inge gnäll eller tjat. Vi åt lunch på ett café, kön var jättelång och vi fick sedan vänta länge på maten. Men även det gick bra, som tidigare kunde vara lite knasigt, att vänta har väl inte varit Albins grej om man säger så. Men det gick som sagt toppen och pannkakorna var goda. Sedan fortsatte vi att handla, då var det dags för farsdags present. Denna shoppingtur avslutades med att Albin fick köpa nått i leksaksaffären då han varit så duktig. Såklart blev det lego!
Vi kom hem med 3 byxor, en tröja, strumpor och vantar till Albin. Gustav fick vinterskor och ett par byxor. Jag fick två tröjor. En hel del, men bägge pojkarna växer så fort..
Väl hemma så blev det en promenad sedan middag. Jag gjorde en god fiskgratäng.
Efter Gustav somnat tog jag en timmes promenad innan jag bänkade mig i soffan med godispåsen och "så mycket bättre".

Inga kommentarer: