tisdag 13 mars 2012

Vår helg!

Haft en en toppen vecka och helg fylld med en massa besök av familjen. I veckan kom ju som sagt Frida och hennes Niklas sedan på fredagen kom Magnus och Jenny som stannade över helgen. När de åkte så kom farfar Christer. Det är så kul att ha ens nära och kära här, det liksom fyller på ens energiförråd. Det som har varit trist är att Albin fick vattkoppor i torsdags men han har klarat sig hyggligt, har haft mkt prickar men ingen feber eller så. Han har lekt och busat på nästan som vanligt.
En annan härlig sak är ju att våren nu är här, solen skinner och tulpanknopparna syns i rabatten. Det är ju så mkt enklare nu att bara vara hemma och leka för det finns ju så mycket att göra, leka i sandlådan, cykla och gunga. En annan sak som Albin tycker om är att klättra i träd så det gör han också... inte alltid till min förtjusning....
Gustav är det också bra med, han växer och blir så stor. Han är en glad pojke som trivs med det mesta. Det han gillar allra mest är att vara med sin brorsa, han skrattar åt allt som han gör och blir ledsen om han går i väg. Albin leker faktiskt bra med sin bror, härligt att se dem tillsammans och bara bättre kommer det att bli.
Och med mig är det också bra, är lite trött ibland och tålamodet är inte alltid det bästa men så är det väl för de flesta mammor. Känner mig dock lycklig och tacksam för att jag har mina pojkar, de är det bästa och käraste som finns.
Har börjat träna en del vilket är så skönt.
Nu vill Albin leka cowboy så nu måste jag gå, ha det bästa....

Inga kommentarer: