tisdag 13 september 2011

Vår vardag

Nu rullar vardagen på....
Albin går på dagis tisdag till torsdag mellan klockan 9-15. Det är bra för både honom och för oss. Albin tycker nu att det är kul att vara på dagis men han tycker att det är skönt att vara hemma med oss två dagar. Vill vi så kan vi då gå på Öppna förskolan på måndag och på fredag så kan vi gå på Barnsång. Gustav och jag tar det mest lugnt de dagar som Albin är på dagis, vi myser på inne samt tar några promenader. Känns som om vi har fått in lite rutiner i vår vardag, vilket jag tycker är bra. Han sover nu också bra på natten vilket är så bra, han kan dock vara lite orolig innan läggningen. En natt för Gustav och mig ser ungefär ut så här; han somnar vid 20 och jag lägger mig runt 21.30, han vaknar vid 2 tiden sedan somnar han och jag om efter matning och sover fram till 5 sedan blir det bara lite mat innan han somnar om och vaknar vid 7, jag skulle kunna sova mycket längre :)
Albin trivs bra som storebror, han är verkligen så go mot sin lillebror, han ska pussa och krama honom hela tiden. Vilket är mysigt men inte så kul när man precis fått Gustav att somna.... Jag var orolig att han skulle göra en massa dumheter mot sin bror men än så länge har det gått bra.

Måste också berätta att Albin ska få gå på gympa imorn, så ikväll ska vi packa hans ryggsäck, han kommer tycka det är så kul. Han som älskar att springa och hoppa!!!

Idag kommer Anna och hennes barn och hälsar på, skoj! Ska fixa lite fika nu, kram

Inga kommentarer: