torsdag 18 augusti 2011

Stödehelgen




Jag och Gustav åkte tåg upp till Stöde i torsdags och pappa kom på fredagen. Albin har ju varit hos mormor och morfar en vecka så vi åkte upp för att hämta honom samt hälsa på min mormor. Tågresan gick toppen och vi hade fint sällskap av Anna och hennes barn. Gustav åt och sov så vi kunde prata och dricka kaffe. Lyx!!


På fredagen åkte jag och mamma till min mormor och hälsade på samt att hon fick se Gustav. Mormor har blivit dålig och bor nu på ett boende, vilket känns bra där får hon all hjälp som hon behöver samt att hon inte behöver sitta ensam i sin lägenhet.

På kvällen kom Per och Frida och fikade samt uppvaktade Albin. På lördagen åkte vi till Fränsta och tittade på fotboll, men Stöde förlorade. När vi kom hem blev det lite mera lek och bus med mormor och morfar innan det var dags för oss att åka hemåt. Det blev en kort visit denna gång men jag planerar att åka upp med barnen i oktober och då stannar vi längre.
Albins vecka i Stöde var full av roliga aktiviteter, de gick på marknaden, fiskade, åkte fyrhjuling, lekte med alla bilarna, åkte tåg in till stan, ja det var verkligen fullt upp. Mamma och pappa tyckte att det var så kul att få rå om Albin så länge.

lite bilder...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig vecka vi fick med Albin! Har träningvärk efter allt fotbollsspel han är så duktig att skjuta med bollen,Kul att få träffa Gustav fast visiten blev kort.men vi kommer snart ner till er,


Kram
Mormor o Morfar

Anonym sa...

Vad söt han är Gustav! Är det Albin som är på de andra korten- känner i så fall inte igenom honom, vad har ni gjort med håret i så fall...?

/Kattis