söndag 6 mars 2011

En riktig kalasdag

Idag har vi haft en riktig kalasdag må jag säga. Dagen började med att vi åkte och hälsade på en kompis till Arvid och deras pojke har fyllt 1 år. Det blev fika och en massa lek, Albin var så duktig han gav Alexander leksaker och försökte prata med honom. Sedan hem och Albin sov en stund innan det var dags för nästa kalas. Emilia hade 4 års kalas idag, och vilket kalas sen. Massa barn och massa lek och bus..... + gott fika även där. Känner mig mätt på sötsaker....

När vi kom hem så kände jag bara att jag ville vara ute, så vi åkte till farmor och Albin fick åka lite skoter. Efter skoterturen så blev vi bjuda på mat, det är ju bara så skönt. Köttfärsen som skulle tilllagas idag får vänta tills imorn. Nu kom vi precis hem så nu ska Albin snart gå å lägga sig, jag hör hur han kör hööörrnnnn hööörrrnnn inne från sitt rum. Leka med bilar och traktorer är det bästa samt lägga pussel förstås.

Igår gjorde vi inte så mkt, vi var mest ute och lekte hela dagen. Efter en god middag så tittade vi på Timrå matchen och ja det vann och är nu kvar i i elitserien. Hör och häpna så valde jag hockeyn framför Melodifestivalen, andra chansen tycker jag inte är så kul.
Det var lite om vår helg.

Inga kommentarer: